Sayfalar

12 Kasım 2012 Pazartesi

MERCAN

Soğuk bir kış günü kapıda buldum onu...Kırmızı gözleriyle titreyerek bana bakıyordu.
Gibi duygusal bir giriş yapamayacağım maalesef:) Ben liseye bir ilçede başladım ve maalesef yatılı kalıyordum.Hafta sonu eve gitmemiz için izin verdiler ve yorgun argın eve geldiğimde bu ''şey'' üzerime atladı.Ne kadar korkmuştum anlatamam biliyorum pek hoş bir şey değil ama ben hayvanlardan çok korkarım.İşte o an anladım evimizin nüfusu bir artmış ya da ben gidip o geldiği için nüfus değişmemiş.Ama ilk başlarda az kıskanmadım Mercan'ı ben bile evimde yaşayamıyor, yaban ellerde sıla hasreti çekiyorken elin tavşanı gelmiş kurulmuş bizim eve gibi düşüncelerim oldu:) Ama ilçedeki lise maceram sadece 2 hafta sürünce ben de döndüm yuvama.Ve o kadar çok sevdim ki anlatamam.Dediğim gibi ilk başlarda korkmuştum ne bu hayvan? Annem asla izin vermez falan demiştim.İlk ablam gil almış Ezel ve Mercanı.Ezel kaçmış daha küçücük çocukken ablam da Mercan'ı bize getirmiş annem nasıl izin verdi hala anlamış değilim.Aslında galiba annemin izin vermeme olayı sözde bu zamana kadar kuş, civciv ve tavşan besledik.Balık gibi zararsız hayvanlara zaten bir şey demez ama kedi ve köpek asla!

Biraz Mercan'dan bahsedelim.Tabii ki bu fotoğraflar son günlerinden çok şişman olduğuna bakmayın küçüklük fotoğrafları yok Ezel'in hiç fotoğrafı yok zaten.Bizim ailede neden bilmem çok fazla fotoğraf çekme kültürü yoktur.Yani olay sırasında aklımıza gelmez anı yaşarız.Ben onunla eğlenirken, anahtarı kafasına düşürürken, fıstık yerken, merdivenlerden korkarken... Hiç fotoğraf çekmeyi akıl edemedim.Bunlar da numunelik:)Onun bizimle yaşadığı zaman kış olduğu için balkonda kalmadı evin içinde kaldı ve bence bu onu resmen ailenin bir ferdi yaptı. Mercan'ın ismini ablam ve eniştem vurmuşlar mercan gibi olduğu için tabii bizim eve gelince kirlendi XD Ellerimde büyüdü kerata altına yaptığı günleri bilirim:) A bu konu açılmışken tuvalet alışkanlığı vardı.Tabii ilk sıralar bizimle kalmadığı için sonradan mı kazandı bilemem.Balkon kapısının önünde tuvalet diye nitelendirebilecek bir yeri vardı oraya giderdi işi düşerse:) Ama belirteyim belki lazım olur tuvalet yerini hiç bozmayın biz değiştirdik ama tekrar alışması uzun sürdü tabii bu arada olanlar bizin halılara oldu.Aslında sadece halılar olsa şükür benim çook sevdiğim bir kulaklığım vardı.Bizim Mercan gece kulaklığı kemirmiş.Kızamadım da canın sağ olsun da diyemedim.Çok seviyordum o kulaklığı :(
Ama bizim ev halkının durumu komikti hepsi tavşanı karşılarına almışlar konuşuyorlar.
Annem: Ne kadar aç bir hayvansın akşam yemiştin yemek gece de kulaklığı mı yedin?
Babam: O kulaklık senin 8 katın fiyatındaydı.
Kardeşim: Ama nasıl elektrik çarpmamış?
Ablam:Oyy canım seni elektrik çarpsaydı ne yapardım ben?
Ben: Siz çıldırmış olmalısınız.
Evet hala kulaklığım aklıma geldikçe hüzünlenirim.Buradan söyleyeyim o zaman tavşanlar her şeyi yer havuç hariç.Bu zamana kadar TV'lerde gördüklerimizi yalanmış bizim tavşan hiç havuç yemedi.Ya da bizim evin garipliği ona da bulaştı evet olabilir sormadık ki hiç havuç sever misin diye.Ama fıstığı çok severdi hatta biz oynatırdık onu fıstıkla hani kabuklular oluyor ya saklandığı zaman hemen kırın fıstık kabuğunu ortaya çıkıveriyor ve bütün vücudunu uzatarak elinizdeki fıstığı kapmaya çalışıyor.Zeki hayvan ne de olsa sonra benim babamın meşhur bir anahtarı vardır ama ona anahtar demekle hakkını yemiş oluruz pratiklik olsun diye babam her şeyi anahtarlığına takmış Mercan da onu yerde gördümü ağzıyla havaya atardı sonra da kendi kafasına düşürürdü :) Ama cesur (ya da aptal) olduğu için nerede görse yapardı belki beyin travması falan geçirmiştir ? :( 
Mercan'ın favori mekanı annem gilin karyolasıydı.Oraya gider ve sererdi postu ama sakın dokunmayın onu orda yatarken o kadar mayışmış görürdünüz ki dokunmak istediğinizde kelimenin tam anlamıyla kaplan kesilirdi.Hani annesi bir şey almadığında kendini yerden yere atan çocuklar olur ya aynen o şekilde yatağın üstünde tepinirdi.Tırnaklarıyla bütün çarşafı mahvederdi az çarşaf eskitmedi kendisi:) Ama neden sadece yatak odasında hırçınlaşır sorgularlardı bizimkiler ve ortak karar ''evlenmek istiyor'' :) Zekiydi canım bizim hayvan daha bir çok macerası var ama ellerim yoruldu:) mesela banyonun banyo olduğunu nerden biliyorsa her yere giden hayvan banyonun kapısına kadar gider ama oradan içeri girmezdi.Sonra merdiven başlarında çok dışarıyı gözlerdi ama kapı açık olmasına rağmen çıkmazdı.
''Ne oluyor burda gardaş'' der gibi bakmış biz de ''NE OLSUN...:)'' diyoruz.
Ne mi oldu Mercan'a ablam gile geri döndü ve bizim hasretimizden midir koca hasretinden midir bilinmez kendini balkondan attı :( 

Sizin unutamadığınız, bağımlısı olduğunuz hayvanlarınız var mı? Yoksa mutlaka edinin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...