Sayfalar

8 Ekim 2012 Pazartesi

ALDATMAK MODA.


NOT:Şimdi başlığı görüp buraya tıklayanlar için herhangi bir yanlış anlaşılma olmasın diye söylüyorum: yazının konusu içinde aldatma konusunu işleyen kitaplar.Sonra vay efendim kız kitaptan bahsediyormuş biz de o kadar girdik buraya demeyin:)
Aslında bu konuyla ilgili yazılan bütün kitapları dökmeyeceğim buraya sadece okuduğum bir kaç kitaptan  bahsedeceğim:) Ben öyle kitap kültürü olan biri değilim.Hatta utanarak söylüyorum adam akıllı okuduğum kitaplar bir elin parmaklarını geçmemiştir.Hatta bu konuda yemedim içmedim yöntem geliştirdim.Şimdi hoca veriyor kitap ödevini tabii benim aklıma son gün geliyor.Ne yapmalı? Cinlik...Öyle özeti okuyup hocaya anlatırsanız sorar size olaydan ya da kıyıda köşede birinin isminden sorarsa kalırsınız öyle.Biraz nostalji yapalım.Benim bu konuda ilk tecrübem ilkokula dayanır.Anlatayım şimdi anımı: Hoca kitap sözlüsü yapıyor.Anlat dedi.Şimdi öyle internet desen yok.Ben de kitabın ilk sayfalarını okumuştum sadece.Ama yarım saat boyunca neredeyse kelime kelime okuduğum bir kaç sayfayı anlattım.Hoca tamam aferin oturabilirsin der diye uzattıkça uzattım ama nafile bitti okuduğum yer sonunu da bilmiyorum ne yağacağım Allah'ım diye düşünüyorum.Bu arada anlattığım kitap da Yalnız Efe.Hepiniz bilirsiniz olayı.İşte o zaman bilmiyordum ben.Dedim bu kızın babasını öldürmüşler.Kesin intikam alır bu kız kitabın ismi de yalnız efe.Bir anda çıktı ağzımda hocam kız erkek olmuş dağa çıkmış.Efe ismi de oradan geliyor diye.İyi atmışım ama:)) Hocadaki ifade şu: ''Kızım 15 sayfayı 15 dakikada anlattın pat diye sonunu söyledin.'' Evet büyüyünce anladım gerçekten öyle olmuş.Neyse işte geldik liseye son güne kalan kitaplar için öneri veriyordum.Şimdi ilk olarak kuru özet okumakla olmaz demiştik.
1)Özeti oku, olayı anla, isimleri unutma(oradan sorarlar çünkü)
2)Yorum önemli bir kitap hakkında.Yorum yapabiliyorsan hoca ikna olur senin o kitabı okuduğuna.O yüzden özeti okuyunca gir bir yorum sitesine Bkz. ekşi sözlük makul bulduğun yorumları hocaya kitabı anlatırken araya serpiştir.
3)Son aşama hocayı iyice ikna etmek için yazarın hayatını da okuyabilirsin sonra kitapla bağdaştırarak ''Hocam zaten yazarın hayatına da baktığımızda...'' gibi bir cümleyle olayı bitirirsin.
Bu şekilde son sınıfa kadar geldim çakan da olmadı.Şimdi ben size yaşadıklarımı anlatıyorum benim yaptıklarımı yapmayın:) Siz gidin güzel güzel okuyun kitaplarınızı:).#Tezatlığın bu kadarı.Zaten birileri diyecektir bunları yapacağıma kitabı okurum.Daha iyi ya :)
Ee hani aldatma nerede?? der dediğinizi duyar gibiyim.Geliyorum azıcık sabır.Anladığınız gibi okudum kitap sayısı çok az.Madem bu kadar az bari öz olsun diye yakınırım.Ama yok altı üstü bir kaç kitap okudum onlar da aldatma konulu.Ya bu kitaplar ne kadar tutuluyormuş.Ne kadar meraklıymış insanlar aldatma konusunu yazmaya, okumaya.Belki de yoktur o kadar ama şanssızlık ya benim karşıma çıkmışlardır. Örn.: Therese Raquin, Zehra, Goriot Baba, Eylül, Şeytan...Tamam yazın.Sonuçta böyle şeyler gerçekte var ve bunları insanlarla paylaşmak zorundayız diyen yazarlar olabilir.Ama lütfen biraz DAHA halktan ve ahlakımızı aşındırmayacak derecede olsun.
O kadar alışmışız ki bu iğrençliklere, o kadar içimize işletilmiş ki hiç garipsemiyoruz.Hiç bizim hayatımızda olabileceğini düşünmüyoruz.Televizyonlarda o kadar çok işleniyor ki sanki normal bir şeymiş gibi algılıyoruz.Derseniz ki ee bu normal bir şey herkes aldatıyor.Hayır ben kabullenemiyorum.Sevdiğiniz, bir hayatı paylaştığınız,hiç bir şey hissetmeseniz bile her gün yüzüne baktığınız insanları aldatamazsınız. Yapamazsınız.Yani bir insan yapamaz.Çok mu gerçek dışıyım ya da küçük hayatı henüz yaşamamış.Eğer buysa hayatın gerçekleri, büyümenin kuralları üstü kalsın ben yaşımla ve yaşadıklarımla mutluyum.
Aldatmak moda olabilir sadece kitaplarda kalması şartıyla:) Biz de onları okuyalım ve ne saçma şeyler deyip gidip sevdiklerimizin yanaklarına birer öpücük konduralım ve ona hep sadık olacağımızın huzurunu duyalım:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...