Sayfalar

26 Haziran 2014 Perşembe

ZEVKLER VE RENKLER.

Zamanla en sevdiğim renkler hep değişti benim. Mesela küçükken turuncuydu. Güneşin doğuşu, batışı... Hala da severim. Sonra yeşil oldu diyebilirim ama şimdi yeşil sevmediğim renklerden :) Sonra gri ve pembe oldu sırayla. Pembenin yansımasını blogdan da görebilirsiniz :)
Ama grinin bir hikayesi var. İzlediğim bir penguen belgeselinde anne ve baba penguenin yemek getirmek için çıktıkları yolculukta yavru penguenin başarılı olup olamadıklarını anlaması çok komikti. Penguenin dilinden; ''Evet işte babam gözüktü ve karnı siyah demek ki yemek bulmuşlar. Annem ve babam doyduklarında karınları siyah oluyor ama benimki her zaman gri çünkü ben hep açım.''
Haha çünkü ben hep açım ^^
Annem de o gün bu gündür bana ''...çünkü sen hep açsın.'' der. Çünkü istemsiz de olsa hep gri giyiyorum :)
O zaman renkleri ve anlamlarını paylaşayım da beraber karar verelim doğruluklarına ;) Kendime de kişilik testi gibi bir şey yapmış olurum :)

Yeşil: Doğanın ve huzurun rengidir. Güven verir.
Sarı: En parlak ve dikkat çekici renktir. Neşe, zeka, incelik ve pratikliği ifade eder.
Kırmızı: Canlılık ve dinamizmle ilgilidir. Mutluluğu temsil eder.
Mavi: Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir.
Lacivert: [Lacivert bu mu?:)]
Açıklığı, netliği ve gözle görülemeyeni simgeler. Sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği temsil eder.
Siyah: Gücü ve tutkuyu temsil eder.
Gri: Hareketsizliği, yavaşlığı ve ciddiyeti temsil eder.
Kahverengi: (Bulabilen bana da söylesin.)
Gerçekliğin, plan ve sistemin rengidir.
Turuncu: Güç ve dayanıklılığın rengidir. Sıcaklığı, ateşi ve telaşı simgeler.
Pembe: Yaşam dolu, mükemmel ve enerji veren bir renktir.
Beyaz: Saflığın, yeni başlangıçların ve barışın rengidir. Asaleti, zarafeti ve soğukkanlılığı ifade eder.

O zaman ben;
Neşeli, zeki, ince ve pratik ; güçlü; hareketsiz, yavaş, ciddi; telaşlı; yaşam dolu imişim :)
Ben hiç bir şey anlamadım bu testimsi şeyden, sevdiğim renkler ve kişiliğim çok çatıştı :) 
Yoksa ben aslında ben değil miyim? O_o

Bir de mavi ve yeşili herkes sever. Ama ben pek sevmiyorum. Çok bakınca huzursuz oluyorum, karamsarlaşıyorum. Mesela gökyüzüne baktığımdaki sonsuzluk duygusu beni çok tedirgin ediyor. 
Anlamlarından yola çıkarsak da hiçbir zaman sakin, huzurlu bir insan olamadım bu yüzdendir belki de sevmemelerim :)

Bir de kahverengi ve lacivert sevmediğim kadar varmış :)

Sizin sevdiğiniz renklerle kişilikleriniz uydu mu? 


15 yorum:

  1. renklerin bu kadar etkili olduğunu düşünmüyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben düşünüyordum o yüzden böyle bir yazı yazdım ama artık ben de düşünmüyorum :D

      Sil
    2. bazı şeyler var. Renklerin insanlar üstünde etkileri var bi kitapta okumuştum mesela fast food yiyecek satan yerlerin renkleri hep aynı sanırım ya sarı ya da kırmızıydı, bu renk ye git mesajı veriyormuş, çok fazla oturmak istemiyormuşsun öyle yerlerde sanırım sarıydı. çünkü büyük Fast foodların logoları hep kırmızı bu da insanları çeken, acıktıran bir renkmiş... böyle bir sürü şey var. Karakterini yansıtmaz ama renkler seni etkilermiş

      Sil
  2. Kahverengi: Toprağın, yani doğumun ve bereketin rengidir. Kahverengi hareketleri hızlandırır. Bu rengi seven insanlar fiziksel olarak çok duyarlıdırlar, tenleri çok hassastır ve sinirleri mükemmeldir.

    Kaynak: http://hulyaasarli.wordpress.com/category/kahverengi/

    Ben bütün renkleri seviyorum ama en çok beyaz, mavi ve lila karakterimle örtüşüyor mu bilemiyorum ama :D

    YanıtlaSil
  3. Son zamanlarda Mavi favorim kesinlikle ;)

    YanıtlaSil
  4. @D.S.K.
    Ben çok kısa tutmaya çalıştım o yüzden ayrıntılara girmemiştim :)
    Karakterle ilgisi yokmuş ki işte :)
    @Gizli yetenek;
    cidden dönemden döneme değişiyor favori renklerimiz :)

    YanıtlaSil
  5. @loverK

    Bir de insan canlı bir renk giydiğinde yerinde duramıyor böyle bir çocuklaşıyor aynı şekilde koyu renk giyince de böyle bir hanım hanımcık oluyor falan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen ama ben hangi rengi giyersem giyeyim rezil olmaya devam ediyorum :D O işe çözüm bulamadım hala :D

      Sil
    2. O durum bende de var Hatice ismine özel mi ki acep :D

      Sil
    3. Haha inkar et adını!

      Sil
  6. Ben renklerin anlamlarıyla,o rengi seven insanın karakterinin uyuşması gibi bir şeyin söz konusu olduğunu düşünmüyorum.Şimdi ben mavi,gri,sarı,yeşil renkleri seviyorum ama orada ki tüm özellikler bende var mı şimdi O.o

    YanıtlaSil
  7. Her rengi seviyorum ben ya hiç ayıramıyorum ama yeşil biraz daha fazla sanırım (:

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...